fanfic.

HOME ABOUT STORY OFFICIAL BLOG FOLLOW DASHBOARD

Annyeong . This is my fanfic . I don't always make a fanfic. I like to make a oneshot fanfic. Thanks.

© Skin by Atiqah Jaidin inspired by Myra. Image from . Do tell me if I do not credit yours.
My First Kiss [one shot]
Tuesday, January 29, 2013 | 1 peterpan(s)



“Uhm , sudi tak awak jadi teman wanita saya ?” kata seorang lelaki.

“Sorry,”

Lelaki tadi menundukkan kepalanya ke lantai lalu beransur pergi.

Tak ada orang lain ke apa nak jadikan teman wanita . Kenapa aku juga ?


******

“Hyemi ! Aku dengar semalam ada orang minta kau jadi teman wanita dia ! Kau sudi ke ?” Sera menyergahku. “Of course lah tak. Not my ideal type , okay ?” aku memandang Sera. “Ish , sombonglah kau ni ! Nanti tak ada teman lelaki baru tahu !”

“Kalau kau nak bercinta , tak perlu ajak aku, I know how to find a perfect man for me, arraso ?” aku mencubit pipinya yang gebu. Sera memuncungkan mulutnya.

“Dia nak omma dia carikan untuk dia sebenarnya tu,” celah Minha.

“Mana ada ! Sekarang aku nak tumpukan kat pelajaran lah. Kita kan tahun akhir , kena lah belajar betul-betul,” aku memberikan senyuman.

“Kau dah pandai sangat , Hyemi . Lain lah macam aku ni kan ?” sindir Sera. Minha tertawa melihat Sera.

*****

Di dalam kelas .

“Okay pelajar, duduk semua !” semua pelajar berlari-lari anak ke tempat masing-masing apabila mendengar suara Mrs. Song Jihyo. “Sebelum kita mulakan pelajaran kita , saya nak kenalkan pelajar baru kita,” kata Mrs. Jihyo.

Kecoh satu kelas.

“Sila masuk.” Seorang lelaki yang comel masuk ke dalam kelas. Oh my god, comelnya. “Sila kenalkan diri awak ,”

“Hi , nama saya Ha Minwoo. Korang boleh panggil Minwoo.”

Minwoo. Kenapa dengan aku ? Mata aku segera mencari tempat kosong. Mana tahu dapat duduk dekat-dekat. Pfft , seriously what’s wrong with me ?

Aku memandang disebelah kiriku , Minha. Sebelah Minha , Sera yang duduk. Aku memandang disebelah kanan pula , Siwan. Sebelah Siwan , kosong.

WHAT ?! KOSONG ?! MANA DONGJUN ?! TAK HADIR ?! TERIMA KASIH DONGJUN KERANA TAK DATANG SEKOLAH.

“Siwan , sebelah awak tu siapa ? Mana dia ?” Mrs. Jihyo menyoal Siwan. “Dongjun , dia demam,” Siwan membuat muka comel. Please lah.

“Kalau macam tu , Minwoo duduk situ. Nanti beritahu Dongjun untuk cari tempat lain.”

Dengan senyuman yang comel , Minwoo terus berjalan ke arah tempat duduknya. Jantungku berdegup laju. Dup dap dup dap. “Okay , kita mulakan pelajaran.”

“Minha , kenapa dengan aku ni ?” aku menyoal Minha. “Kenapa dengan kau ?” Minha menyoalku semula. “Jantung aku berdegup laju sebab pelajar baru tu !”

“Cinta pandang pertama ? Hahaha,” Minha tergelak kecil.

“Minha , Hyemi , kenapa dengan awak berdua ?” secara tiba-tiba , Mrs. Jihyo menegur kami.

“Ahh , Minha ni tak faham , jadi saya ajar dia, hehe” aku memandang Minwoo. Tidak sampai 2 saat , aku mengalihkan pandangan aku kepada Mrs. Jihyo semula.

OMG ! MINWOO PANDANG AKU ! OMG DIA PANDANG AKU !

“Oh , kenapa tak tanya saya je ? ah tak apalah , kita sambung pelajaran semula.


*****

Setelah waktu sekolah tamat , aku berjalan ke luar pagar bersama Minha dan Sera. Tiba-tiba , seorang lelaki menegurku. “Eh , Sera , tu omma aku lah , jom cepat , nanti kena marah !” Minha segera menarik tangan Sera.

Okay , aku tahu kenapa mereka tinggalkan aku. Lelaki yang tegur aku tu adalah HA MINWOO. Pelajar baru itu.

“Awak , siapa nama awak ?”

“Pyo Hyemi.”

“Comelnya nama awak, hehe.”

“Panggil Hyemi je !” aku memberikan senyuman. “Siapa ambil awak balik ?” soal Minwoo. “Saya jalan kaki je . Rumah saya dekat je,”

“Ah jeongmal ? Same with me , saya pun jalan kaki !”

Untuk tidak menjanggalkan keadaan , aku menyoalnya.

“Kenapa awak pindah dekat sini ? I mean this school. Kenapa pindah sekolah ni ?” Oh , soalan apakah ini .

“Appa saya beli rumah dekat sini , rumah lama tu , appa saya jual,” balas Minwoo. Aku hanya menggangukkan kepala.

“Eh rumah saya dah sampai lah ! Nasib baik tak terlajak. Hehehe, ppyong ! Jumpa awak lagi esok !” aku melambainya dengan penuh semangat. Aku membuka kasut dan masuk ke rumah.

*****

Minha menelefon ku.

“Macam mana dating ? okay ?”

“Dating ?”

“pfft , hari tu kan aku dengan Sera tinggalkan kau dengan budak baru tu !”

“Kenapa korang tinggalkan aku ?! Ugh”

“Nak korang datinglah ! Hahahahaa !”

Minha nak kena bunuh dengan aku ni.

***** 
Dua bulan kemudian.

Aku datang lebih awal. Tiba-tiba , seorang lelaki menjerit.

“WEH ! MANA TEMPAT DUDUK AKU ? NI BEG SIAPA NI ? AAAAAAA ADA ORANG AMBIL TEMPAT AKU !!!” jeritnya sambil melompat-lompat.

“Bergegar woi, eh kenapa lama kau tak datang ? dua bulan pula tu,” aku menegurnya. “Aku pergi London lah , ikut appa dan omma aku. Hyemi , aku nak duduk mana ?!”

“Oh , dulu Siwan kata kau demam. Entahlah , tempat kau tu , Minwoo duduk , Mrs. Jihyo suruh kau cari tempat lain,” aku menjelaskan semuanya. “Minwoo ? Minwoo ? Minwoo ? Siapa tuuuuuuu ?” jerit Dongjun lagi. Okay , perangai Dongjun memang macam budak-budak. Bila marah memang suka menjerit , rasa nak pecah je gegendang telinga.

“Pelajar baru kelas ni. Eh baru ke eh ? Dah dua bulan, baru lagi kot.”

“Kau Dongjun ke ? Maaflah , Mrs. Jihyo yang suruh aku duduk sini,” tegur Minwoo. “Ha’ah aku Dongjun. Alaaa macam mana aku nak minta jawapan dekat Hyemin lagi ?” Tak ada benda lain nak cakap ke apa Dongjun ni.

“Usaha sendiri . Hahahahahaha” aku mentertawakannya.

“Mulut kau ! Aku tahu semua rahsia kau ! Minha beritahu aku ! Dia kata kau suka …” aku mencubit lengannya. “Mengada-ngada ah kau ni. Kau nampak sebelah Seyong tu ? Kosong ? Kau pergi sana ! Cepat !” aku memarahinya. “Hyemi cintakan WooWoo !!!!!!” jerit Dongjun.

Okay , I’m speechless. Cari gaduh mamat ni. ‘WooWoo’ ? Siapa tu ? Wait , MinWoo …………… ‘WOO’. Okay . Memang cari gaduh.

“Biar jekan dia , tak perlu layan , hehe” Minwoo menegurnya.

“Minwoo ! Hyemi cintakan kau !” jerit Dongjun.

Minwoo yang sedang melihat gelagat kami , terkejut.

Aku membaling sebatang pen ke arah Dongjun. “Aduh ! Sakit lah !” kata Dongjun. Tiba-tiba , Siwan datang menghampiri kami. “Hi Dongjun ! Aku dapat kawan baru ! Hehehe” Siwan melambaikan tangannya.

“Macam budak-budak !”


Waktu rehat .

“Hyemi , boleh ikut saya sekejap ?” aku memandang Minha dan Sera. “Pergilah , kami tunggu di kantin,” mereka jalan beriringan meninggalkan aku.

“Nak bawa saya pergi mana ?”

“Ikut jelah.”

Setelah beberapa minit kami berjalan sambil Minwoo menarik tanganku. D-dia tarik tangan aku.

“Okay kita dah sampai.”

Belakang bangunan sekolah ?

“Saya nak tanya awak sesuatu.”

“Tanyalah , tapi kenapa mesti belakang bangunan sekolah ?”

“This is personal. Erm , yang Dongjun cakap tadi ………… betul ke ?”

Aku terdiam.

“Jawablah , sebab saya ada benda lain nak cakap ni.”

“Uhm . Okay , saya jujur. Sejak awak masuk sekolah ni , saya memang sukakan awak. Kejap , saya tak sukakan awak tapi saya cintakan awak.”

Apa benda yang aku jawab ? Kenapa dengan aku ? Oh my god.

“Uhm , who is your first kiss ?”

Okay. Soalan ini memang personal.

“I never had my first kiss.”

“Baguslah , sebab saya dah lama nak beritahu yang saya cintakan awak.”

“Huh ?”

“I love you , Pyo Hyemi.” Minwoo mencium bibirku.

“Okay , now your first kiss is Ha Minwoo.”
Okay . Actually panjang , tapi aku pendekkan lol